A munkahelyi adatkezelések szabályai – Kamerarendszerek legális használata – SZÉKESFEHÉRVÁR

KEZDÉS DÁTUMA2020. április 21.

BEFEJEZÉS DÁTUMA2020. április 21.

IDŐPONT9.00 - 16.00

RÉSZVÉTELI DÍJ39.900 Ft/fő + ÁFA (Április 15-ig történő jelentkezés esetén 20 százalék kedvezményt biztosítunk.)

JELENTKEZÉSI HATÁRIDÓ2020. április 20.

HELYSZÍNGazdaság Háza, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

REGISZTRÁCIÓ

Rendezvény ajánlása  
Tervezés Nagyobb méret

Rendezvény program

A munkavállalók, a munkahelyek, irodák, közterületek, társasházak, bankok, nagyáruházak, hivatalok megfigyelése a munkáltatók, a tulajdonosok és az üzembentartók szerint is a mai világban elkerülhetetlen és helyénvaló. Figyelik az ügyfeleket, a dolgozókat vagy épp csak az ártatlan járókelőt, és mindezt nagyon gyakran hozzájárulás és tájékoztatás nélkül. Ez így vajon legális? Felhasználhatják az adatkezelők a jogellenesen készített felvételeket?

Adatvédelmi konferenciánkon az ország a témában egyik legismertebb szakértő előadója részletesen ismerteti a munkahelyi adatkezeléssel és a kamerarendszerek üzemeltetésével kapcsolatos adatvédelmi szabályokat.

A nap folyamán a résztvevők választ kaphatnak többek közt az alábbi kérdésekre:

  • Milyen eszközökkel és hogyan ellenőrizhető legális keretek közt a munkáltató a munkavállaló munkavégzését?
  • Miként lehet betekinteni a munkavállalók levelezésébe, számítógépébe?
  • Milyen szabályoknak kell megfelelni, hogy a kamerarendszerünk által készített felvételeink legálisak legyenek?
  • Mikor használhatók fel az adatkezelők által készített felvételek, milyen esetekben?
  • Mikor van a kamera felvételeknek bizonyító erejük?
  • Felhasználható-e a bíróság előtt a titokban rögzített, a dolgozót leleplező felvétel?

Előadó: dr. Farkas Tamás, adatvédelmi szakjogász, ISO 27001 vezető auditor

Főbb témakörök:

9:00 – 12:00  Munkahelyi adatkezelések

Foglalkoztatottak jogviszonyával összefüggő adatkezelések

  • Álláspályázat, a munkaviszony létesítése,
  • Munkaviszony fennállása,
  • Munkaviszony megszűnésével kapcsolatos adatvédelmi ismeretek,
  • Munka törvénykönyvének speciális adatvédelmi szabályozása.
  • Gyakorlati esetek ismertetése

A foglalkoztatottak ellenőrzése

  • A foglalkoztatottak ellenőrzésének lehetőségei és korlátai,
  • A Munka törvénykönyve ellenőrzésére vonatkozó szabályai.
  • A munkáltató ellenőrzéssel kapcsolatosadatvédelmi teendői
  • A munkavállaló saját tulajdonában lévő, vagy rendelkezésére bocsátott technikai eszközök használatára és ellenőrzése vonatkozó szabályok,
  • A metadatok felhasználhatósága az ellenőrzésben (pl., naplózás, GPS)
  • Az e-mailek kezelése ellenőrzése
  • Beléptetés, ruházat- és csomagátvizsgálás, öltözőszekrény, beléptető rendszerek (RFID kártya, ujjlenyomat)

Hatósági jogesetek, állásfoglalások

  • Jogesetek és gyakorlati következményeik

13:00 – 16:00  Vagyonvédelem és kamerák használatának adatvédelmi kérdései
(nem csak munkahelyen)

Kamerák használata

  • A szükségesség és arányosság kérdésköre.
  • A kamerás adatkezelések jogalapja
  • Az érdekmérlegelési teszt (LIA) elvégzése
  • A hatásvizsgálat (DPIA) szükségességének megállapítása
  • A kamerák és felvételeik felhasználásának peremfeltételei

Kamerarendszerek üzemeltetésének szabályai

  • A kameratelepítés szabályai (A telepítéssel megbízott vállalkozó felelőssége.)
  • Álkamerák
  • A felvételek felhasználása (betekintés, másolatkészítés, törlés, adatszolgáltatás)
  • A felvételek megőrzési idejének „szabadsága”
  • Törlés, biztonsági másolatkészítés kérdései

Az érintetek tájékoztatás a kamerák használatáról

  • Az adatkezelési tájékoztató kellékei
  • A tájékoztatás helye és ideje

A szabálytalan adatkezelés hatásai

  • Az adatvédelmi hatóság eljárása,
  • Az bírósági jogérvényesítés
  • Hazai és uniós adatvédelmi hatósági döntések, jogesetek a kamerahasználtról
  • Fejlődés és korlátozás irányai

Példák a követendő és a helytelen gyakorlatra

Az előadások konzultációval zárulnak. A résztvevőknek lehetőségük van egyedi kérdéseiket feltenni, illetve gyakorlati problémáikra közösen megoldást keresni!

Amennyiben előzetesen megküldi adatvédelmi kérdéseit, problémáit, a válaszokat, megoldásokat anonim módon beépítjük az előadásba. Küldje el kérdéseit az info@infoszfera.hu e-mail címünkre!

RÉSZVÉTELI DÍJ: 39.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK:

40% kedvezménnyel 23.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel  27.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  április 15-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Szervező

Infoszféra Kft.

2315 Szigethalom Mű út 300. Rott Andrea +36703380887
Jelentkezésekre vonatkozó feltételek
Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a konferencián való részvétel költségét.

A rendezvény keretében ellátást nem biztosítunk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu