Rendezvény program
Az EKÁER szabályrendszere komoly kihívást jelent. Életbe lépése óta számos esetben változtak a szabályok. Többlet EKÁER-kötelezettsége van például az újonnan alapított magyar társaságoknak, az áfakörbe újonnan belépőknek, de a gazdasági tevékenységüket Magyarországon megkezdő külföldi társaságoknak is.
Az EKAER gyakorlati előadás célja, hogy a vállalati folyamatokat EKAER szempontból tudják a résztvevők megvizsgálni, besorolni és elvégezni a szükséges bejelentéseket (módosítani, törölni), továbbá tisztában legyenek az EKAER bejelentés tartalmával, illetve adóellenőrzési szempontjaival.
Ajánljuk a gyakorlati képzést mindazok figyelmébe, akik még csak most kezdik használni a rendszert, és azoknak is, akik már használják, de szeretnék ismereteiket kibővíteni szakértő előadónk tanácsai, ötletei, példái alapján.
FŐBB TÉMAKÖRÖK:
- Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni
- Különösen háromszög-és láncügyletek, bérmunka, belföldi láncügyletek, saját áru mozgatása, mit jelent az első belföldi áfa köteles termékértékesítés, szolgáltatás esetén mi a helyzet, címzett, feladó fogalma, milyen járművekre vonatkozik
- Fuvarozó / szállítmányozó vállalatok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok, hogyan szerezhetjük be ezeket, felelősségi körök, hogyan egyeztessünk a fuvarozóval EKAER szempontból
- Milyen adatokat kell bejelenteni, melyeket nem szükséges, online felület bejelentési kérdések
- Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok, hogyan kell szerepelnie ennek az okmányokon?
- Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban, veszélyes, de nem kockázatos termékek
- Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés, beszerzés, értékesítés, logisztika összehangolása az EKÁER rendszerrel
- Megrendelési adatok szükséges kiegészítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása, értékesítések EKAER kezelése
- Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg? Törölni mikor lehet?
- EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
- Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése
- Gyűjtőfuvar és terítőfuvar kérdései –mikor melyik, mik a veszélyek?
- Harmadik országbeli termékek behozatalának, kivitelének kérdése – van mikor kell EKAER vámoltatástól függően
- Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)
- Túlpakolt gépjárművek kérdései, személygépjárművek, útdíjköteles gépjárművek kérdései, rendszám adatok, súlyeltérések, raklap/göngyöleg kérdései, konténer kérdései, többször fordulás kérdései, EKAER szám hiány – mit tehetünk?
- Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKAER szempontból?
- Adóellenőrzések ismertetése (út közbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észre vételezése, ellenőrzés és a képviselet kérdései
- EKAER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
- Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok, javítás az EKAER rendszerben
- Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése?
- Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanúvallomásainak kihatása az adózók EKAER ellenőrzésének helyzetére
- Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKAER rendszerben hogyan valósítható meg, ki menjen az adóellenőrzésre?
- Hogyan kérjük be az adatokat az EKAER rendszerhez? Mivel igazolhatóak az egyes adatok?
ELŐADÓ: Kneitner Lea Okleveles Közgazdász | Mérlegképes Könyvelő | Okleveles Nemzetközi és Igazságügyi Adószakértő | TILEA Tanácsadó Kft. – tulajdonos
RÉSZVÉTELI DÍJ: 29.900 Ft/fő + ÁFAKEDVEZMÉNYEK:
50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.
40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése február 15-ig beérkezik hozzánk.
A különböző kedvezmények nem összevonhatók!
Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA