Környezetvédelmi termékdíj 2020.

KEZDÉS DÁTUMA2019. november 25.

BEFEJEZÉS DÁTUMA2019. november 25.

RÉSZVÉTELI DÍJ29.900 Ft/fő + ÁFA

JELENTKEZÉSI HATÁRIDÓ2019. november 22.

HELYSZÍNHunguest Hotel Millenium

Rendezvény ajánlása  
Tervezés Nagyobb méret

Rendezvény program

„Felkészülés a bevallásra. Minden, amit a termékdíjról tudni érdemes!”

Szokásos év végi konferenciánkon a környezetvédelmi termékdíj sokak által elismert szakértője teljes körűen bemutatja a termékdíj szabályozást, a megfelelési lehetőségeket a megváltozott gazdasági környezetben, a gyakorlatot, valamint azon termékdíj és egyéb jogszabályi lehetőségeket, megoldásokat (termékdíj raktár, adóraktár és „fizetési könnyítések”…), amelyekkel csökkenthetők a gazdálkodói költségek.

Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak sűrűn változó szabályrendszer, a bonyolult vámtarifaszám meghatározás, valamint a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében. A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a negyedéves termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség.

Előadó: 

Debreczeni László – környezetvédelmi termékdíj szakértő

Főbb témakörök:

,

  • Gazdasági környezet változásainak hatása a termékdíjra
  • Termelésben, kereskedelemben, szolgáltatásban a termékdíj szabályozás
  • Cégek napi tevékenységében megjelenő ügyintézés
  • Cégen belüli árukezelés és termékdíj nyilvántartás kapcsolata
  • Bejelentés, bevallás szabályai és adminisztrációja
  • ’KTBEV nyomtatvány részletei, összefüggései
  • Kibocsátás és készletre vétel. Mikor melyiket célszerű választani?
  • Belföldre és külföldre értékesítés szabályai
  • Kinek és hogyan kell felszámítani, feltüntetni a termékdíjat?
  • A múlt rendezése, vagyis az elmulasztott adatokat hogyan kell bevallani? Pótbevallás és önellenőrzés szabályai
  • Szerződések, árukódok, cikkszámok, CsK/KT kódok optimális tervezése
  • Nyilatkozatadás és a szerződéses átvállalás részletei a bevallás oldaláról
  • Csomagolás – csomagolószer témakör: problémák, megoldások
  • Újra használati szabályok (raklap, láda, kanna) optimális alkalmazása
  • Elektromos és elektronikai berendezések termékkör nehézségei
  • Nyomdaipari termékek helyzete
  • Bérgyártás lehetőségei
  • Hogyan épül be a termékdíj az áru értékébe?
  • Nyilvántartás kialakítása
  • Vállalatirányítási és termelésirányítási rendszerek termékdíj szempontú megközelítése
  • Visszaigénylés jogcímei, nyilvántartásai és bevallási részletei
  • Mikor és mire alkalmazható a nyilatkozatadás, az átvállalás, a visszaigénylés és a termékdíj raktár?
  • Termékdíj-átalány előnyei
  • Ki végezze a termékdíj ügyintézést?
  • Adminisztráció egyszerűsítése. A termékdíj adóztatása és ellenőrzése
  • Hogyan lehet felkészülni a NAV ellenőrzésére? Termékdíjat érintő bírság és mulasztási bírság
  • Termékdíj – adózás – számvitel – EKAER – hulladékgazdálkodás rendszerének alapvető szabályai, összefüggései
  • Példák a jogszerű bevallásra

„Tarifaszámok a termékdíjban. Az adózás első lépése a helyes vámtarifaszám megállapítása!”

  • Vámtarifaszám meghatározása a helyes adózás első lépése
  • Tarifaszámok szerepe a termékdíj szabályozásban
  • Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai
  • Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről?
  • Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát?
  • Mit szükséges tenni, ha első látásra nem határozható meg a termék vámtarifaszáma?
  • Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni?
  • Alapanyagtól a késztermékig, számviteltől az adózásig – a részletek tisztázása
  • Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként?
  • Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből?
  • Papír, műanyag, fa, fém stb. alapanyagból készült csomagolószerek
  • Az elektronikai berendezések, termékek áruosztályozása. Hogyan állapítható meg, hogy a termék tartalmaz-e elektronikai elven működő részeket? Alkotórész és tartozék ismérvei. Ipari és háztartási gépek, szerszámok, eszközök. Az elektromotortól, a kapcsolókig és relékig. Több száz elektronikai termék adózása
  • Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír termékdíj-kötelezettsége?
  • Alapvető szabályok és kivételek. Prospektustól a szóróanyagokig
  • Akkumulátor, gumiabroncs és kenőolajok, akár önálló termékként, akár gépek, berendezések részeként
  • Egyéb műanyag termék, az egyéb vegyipari termék és az irodai papír ismérvei
  • Hogyan változtak a termékdíjköteles termékek az elmúlt években? Mit kell tenni, ha visszamenőleg megállapításra kerül, hogy helytelen a vámtarifaszám?
  • Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében
  • Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról
  • Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik
  • Termékdíjbírság és mulasztási bírság elkerülése a hatóság ellenőrzése során
  • Gyakorlati példák a termékdíjköteles termékek vámtarifaszám meghatározására
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján

Szervező

Infoszféra Kft.

2315 Szigethalom, Dunasziget u. 18. Rott Andrea +36703381887
Jelentkezésekre vonatkozó feltételek
Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét. Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk. Jelentkezési és részvételi feltételek: 1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól. 2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat. 3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg. 4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik. 5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk. Lemondási feltételek: Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet. Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni. A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu