Utazási irodák, utazásszervezők és közvetítők országos konferenciája 2019.

KEZDÉS DÁTUMA2019. január 21.

BEFEJEZÉS DÁTUMA2019. január 21.

IDŐPONT10.00 - 16.30

RÉSZVÉTELI DÍJ25.900 Ft/fő + ÁFA (Január 16-ig történő jelentkezés esetén 23.900 Ft/fő + ÁFA a részvételi díj.)

JELENTKEZÉSI HATÁRIDÓ2019. január 20.

HELYSZÍNHunguest Hotel MILLENIUM, 1089 Budapest, Üllői út 94-98.

REGISZTRÁCIÓ

Rendezvény ajánlása  
Tervezés Nagyobb méret

Rendezvény program

Az idegenforgalom utazásszervező és közvetítő tevékenység, utazási irodák 2019-es adó, számviteli, áfa és számlázási szabályairól nyújt szakmai tanácsot, felkészítést idei konferenciánk. Döntsön a részvétel mellett, mert neves előadóink a garancia arra, hogy a nap folyamán elsajátítsa a szükséges ismereteket.

FŐBB TÉMAKÖRÖK:

  • Jogszabályi előírások 2019
    • Utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységre vonatkozó jogszabályi előírások
    • Új vagyoni kauciós rendszer
    • Utazási csomag és utazási szolgáltatás együttes fogalmai
    • Utas jogai és kötelezettségei
    • Utazási vállalkozó jogai és kötelezettségei
    • Előzetes információk köre, utazási szerződésre vonatkozó előírások
  • Áfa és számlázás 2019
    • Az utazásszervezési szolgáltatásnyújtásra vonatkozó áfa és számlázási szabályok 2019-ben
    • Árrés adózás lehetősége és kötelezettsége
    • Utankénti árrés számítása és az ügylet számlázása
    • Pozíciószámra és elszámolási időszakra megállapított árrés adózása és ennek számlázása
    • Pozíciószám lezárása
    • Utas fogalma
    • Utazási irodák egymás közötti értékesítése (belföldi és külföldi utazási irodák esetében, saját nevükben és ügynökként)
    • Teljesítési hely meghatározása: út, szálláshely, szolgáltatás közvetítése, utazásszervezési szolgáltatás közvetítése
    • Szállásrendelés
    • Repülő és vonatjegyrendelés
    • Előleg fizetése és annak bizonylatolása
    • Ügynöki szolgáltatás
    • Más tagállamba, harmadik országba szervezett utak
    • Elszámolási ügyletek számlázása, az Áfa tv. új 58.§-ának szabálya hogyan érinti az utazásszervezőket
    • Éttermi vendéglátás áfa-jának 5%, 4% turizmusfejlesztési hozzájárulás és az utazásszervezés kapcsolata
    • Számlák adatairól elektronikus adatszolgáltatás
    • Utas fogalom változása 2020-tól
    • Önálló pozíciószámos árrés számítás megszűnése 2020-tól
  • Utazási irodák gyakorlati kérdései 2019
    • Utazási utalványok kibocsátása és nyilvántartása, számvitele, az átruházására vonatkozó áfa szabályok (más kibocsájtók utalványainak értékesítése, illetve beváltása az utazási irodákban)
    • Szolgáltatás export
    • Fogyasztóvédelmi szabályok és az áfa szabályok közötti összhang a gyakorlatban
    • A kiutazáshoz az utas javára megrendelt szolgáltatások szerződése, számlázása és a szolgáltatásimporthoz kapcsolódó áfa-kötelezettség alakulása
    • A turisztikai fő szolgáltatások és a mellék szolgáltatások szabályai és az áfa adómentesség kapcsolata (a repülőjegy és a külföldi szállások értékesítésének szabályai)
    • A számlát adó idegenvezetők alanyi áfa adómentességének értékhatár változása, az Szja adóelőleg levonási szabálya
    • A számlázás szabályainak változásai (fordított adózás, SZJ szám megszűnése, árfolyam alkalmazás)
    • Az online adatszolgáltatásnál az értékhatár számítása (pl. az üzleti utaztatás, illetve a rendezvényszervezés során)
    • Más nevében történő számlázás szabályai (meghatalmazotti számlázás, önszámlázás)
    • A vevő azonosításának hiánya miatti feladatok (a kellő gondosság biztosítása)
    • Az utazási irodák számlázó programjaival előállított számlák hibái, módosításai
    • A Befogadott számláról nyújtandó adatszolgáltatás kérdései (adatszolgáltatással kapcsolatos gyakori kérdések, tapasztalatok)
    • Az utazásközvetítés áfa és jövedelemadózási kérdései
    • A közvetített szolgáltatások iparűzési adó mizériája
    • Éttermi vendéglátás közvetítése, turizmusfejlesztési hozzájárulás kötelezettsége
    • A 2019. január 1-jétől hatályos módosítások utazási irodák adminisztrációjára gyakorolt hatása
    • Az adózás és számvitel utazási irodákra vonatkozó sajátosságainak értelmező rendelkezései, állásfoglalásai, ellenőrzési tapasztalatai
    • A jogkövető magatartás ellenőrzésénél tapasztalt jogkövetkezmények változásai (mulasztási bírság, adóbírság kérdései mellett szó lesz a késedelmi pótlék mértékének újraszabályozásáról és az Önellenőrzési pótlékról)
    • A Számviteli törvény változásának hatása az utazási irodák könyvelésében
  • Szakmai konzultáció a résztvevők kérdései alapján

ELŐADÓK:

  • Sike Olga Nemzeti Adó és Vámhivatal; főosztályvezető-helyettes
  • Dr. Antalóczy Györgyné könyvvizsgáló, adószakértő, főiskolai docens
  • Dr. Gyenizse Dorottya üzletágvezető, OTP Travel Kft.

RÉSZVÉTELI DÍJ: 25.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK:

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  január 16-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Szervező

Infoszféra Kft.

2315 Szigethalom, Mű út 300. Rott Andrea +36703381887
Jelentkezésekre vonatkozó feltételek
Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu