Utazási irodák, utazásszervezők és közvetítők országos konferenciája 2020.

KEZDÉS DÁTUMA2020. február 10.

BEFEJEZÉS DÁTUMA2020. február 10.

IDŐPONT10.00 - 15.00

RÉSZVÉTELI DÍJ25.900 Ft/fő + ÁFA

JELENTKEZÉSI HATÁRIDÓ2020. február 07.

HELYSZÍN Hotel Hungaria City Center, 1074 Budapest, Rákóczi út 90.

REGISZTRÁCIÓ

Rendezvény ajánlása  
Tervezés Nagyobb méret

Rendezvény program

Az idegenforgalom utazásszervező és közvetítő tevékenység, utazási irodák 2020-as adó, számviteli, áfa és számlázási szabályairól nyújt szakmai tanácsot, felkészítést idei konferenciánk. Neves előadóinktól a nap folyamán elsajátíthatja a szükséges ismereteket.

Előadók:

Sike Olga, Nemzeti Adó és Vámhivatal; főosztályvezető-helyettes

Dr. Antalóczy Györgyné, könyvvizsgáló, adószakértő, főiskolai docens

Főbb témakörök:

* Az utazásszervezési szolgáltatást nyújtó adóalanyokra vonatkozó áfa szabályok 2020.

* Árrés adózás * Önálló pozíciószámos árrés adózás megszűnt 2020-tól * Kiutaztatás, beutaztatás adózási szabályai * Számlázás szabályait érintő változás * Számla adatszolgáltatás kiterjesztése 2020. július 1-től, 2021. január 1-től, amely az utazásszervezési szolgáltatásnyújtásokat is érinti * Utazásszervezési szolgáltatás fogalma, utas fogalma változik 2021-től

* Utazási irodák adózását érintő gyakorlati kérdések * Adóváltozások az utazási irodáknál

* SZJA kedvezmények, pl. a négy- vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye (jogosulti kör, jogosultsági időszak, a kedvezmény alapja, érvényesítésének módjai, hatályba léptető rendelkezések)

* Szociális hozzájárulási adó új és módosuló adómentes jogcímek (sporttal kapcsolatos adómentes szabályok, egyéb mentességek) * A szociális hozzájárulási adó mértéknek évközi csökkentése * Az átmeneti szabályok alkalmazása a gyakorlatban * Nyugdíjasok mentessége

* Egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás (Ekho) * Nemzetközi sportszövetség munkavállalójára vonatkozó szabályok * 2020. július 1-jétől a járulékszabályokban bekövetkező változások * A biztosítottak körének változása, különös tekintettel a nyugdíjas foglalkoztatottakra

* Adóeljárás változásai * Áfa szabályozás változása a gyakorlatban * Teendők a kiutazásnál, a beutazásnál, és a rendezvényszervezésnél * Pozíció számok lezárásának következményei * Utazásszervezés és az utazásközvetítés áfa adózási alapfogalmai 2020. január 1. és 2021 január 1. után * Az utazási irodák különböző üzletágainál az áfa szempontjából hol van a teljesítési hely, mikori a teljesítési idő, milyen árfolyamot kell alkalmazni, mi a számlázási szabály az előlegnél, és a végszámlánál, valamint az útlemondásoknál? * A turisztikai fő szolgáltatások és a mellék szolgáltatások szabályai és az áfa adómentesség kapcsolata * Mikor turisztikai célú egy utazás? * Az egy szolgáltatás és a csomagszolgáltatás közötti azonosságok és különbségek (különös tekintettel a tengeri hajózás, a repülőjegy és a külföldi szállások értékesítésének szabályaira) * Szolgáltatás „Export”-e a beutaztatás? * Kiutazásnál szolgáltatásimportnak tekinthető-e az utasok javára rendelt szolgáltatás? * Van-e a fogyasztóvédelmi utazási szerződésekre vonatkozó szabály, az áfa és a számviteli szabályok közötti összhang a gyakorlatban? * Az utazási irodáknál a számvitelpolitikában mit, miért és hogyan célszerű szabályozni? * A kiutazásnál az utas javára megrendelt szolgáltatásoknál milyen szerződést kellene kötni, hogyan kellene számlázni az iparűzési adó csökkentése érdekében? * A több időpontban megrendelt szolgáltatásoknál mikor van összeminősítési kötelezettség? * Mivel lehet igazolni az utas önálló szolgáltatást megrendelő szándékát?

* A számlázás szabályainak változásai * Fordított adózás alkalmazásának a feltételei * Mit jelent az SZJ számra való hivatkozás megszűnése az áfa törvényben, mi a TESZOR szerepe? * Melyek a Fiktív számlázás esetei? * A behajthatatlan követelés áfa levonásba helyezésének a feltételei * Engedményekkel kapcsolatos feladatok * Más nevében történő számlázás szabályai * Meghatalmazotti számlázás, önszámlázás * A vevő azonosításának hiánya miatti feladatok (tudta, tudhatta volna, bizonyítékai, azaz a kellő gondosság biztosításának igazolása) * Milyen számlák fogadhatók be? * Milyen számlát kell kiállítani az utazásszervezésnél, a beutazásnál, az utazásközvetítésnél? * Az áfa alapjának (az árrésnek) a feltüntetése kötelező? * A közvetített szolgáltatásokánál (pl. belföldi éttermi vendéglátás, szállodai szoba közvetítése) van-e a turizmusfejlesztési hozzájárulás kötelezettség?

* A többcélú utazási utalványok kibocsátása és nyilvántartása, számvitele * Az átruházására vonatkozó áfa szabályok * Más utalvány kibocsájtók utalványainak értékesítése, illetve beváltása az utazási irodákban

* Számviteli törvény változásának hatása az utazási irodák könyvelésében * Brexit szabályok

* Szakmai konzultáció, az előadás résztvevői részéről felmerült kérdések megválaszolása

RÉSZVÉTELI DÍJ: 25.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK:

18.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  január 31-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3990 Ft/fő + ÁFA

Szervező

Infoszféra Kft.

2315 Szigethalom Mű út 300. Rott Andrea +36703381887
Jelentkezésekre vonatkozó feltételek
Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu